ELEVER MANGLER DIGITALE RÅD FRA LÆRERNE

Brugen af digitale medier og teknologier i gymnasiet skaber nye muligheder for læring. Men eleverne mangler klare retningslinjer fra lærerne, viser ny undersøgelse foretaget af Danmarks Evalueringsinstitut:

  • Den bygger på logbøger, som 99 elever fra seks gymnasier (stx, hhx og htx) har udfyldt. Her skriver de om deres brug af digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning i løbet af en uge.
  • I forlængelse heraf er der gennemført interview med 39 elever.
  • Der er også gennemført interview med 15 lærere og med repræsentanter fra ledelsen på de seks gymnasier.

Selv om undersøgelsen ikke specifikt er rettet mod sprogfagene, er der alligevel nyttige informationer at hente.
Læs artikel af Tina Rasmussen i Gymnasieskolen, 7. marts 2017.

Selve undersøgelsen er også tilgængelig fra nedenstående link.
https://gymnasieskolen.dk/elever-mangler-digitale-raad-fra-laererne